Eduterapeutica

programy do specjalnych potrzeb

Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa

 to program przeznaczony jest dla dyrektorów, nauczycieli, wychowawców oraz rodziców, którzy potrzebują wsparcia związanego z codziennymi problemami wychowawczymi swoich podopiecznych.

Główne informacje:

  • Wersja językowa: polska
  • Ilość stanowisk: otwarta dla szkoły - nieograniczona liczba stanowisk w obrębie placówki
  • Typ licencji: edukacyjna
  • Ważność licencji: wieczysta

Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa pomoże pedagogom w przeprowadzeniu różnego typu diagnoz i profilaktycznych badań przesiewowych, nauczycieli przygotuje do prowadzenia zajęć wychowawczych i wywiadówek, natomiast dyrektorom da pewność, że osoby pracujące w szkole poradzą sobie z problemami uczniów. Za pomocą aplikacji można m.in. w szybki sposób zdiagnozować, czy w szkole występuje agresja, przemoc lub czy dziecko posiada problemy emocjonalne.

Strategia Bezpieczeństwa posiada materiały profilaktyczne, które mogą zapobiec wielu problemom - zarówno dzieci jak i placówki. W przypadku, gdy tego typu problemy już występują możliwe będzie zaplanowanie właściwej ścieżki terapeutycznej dla każdego dziecka. Za pomocą aplikacji można przeprowadzić badania przesiewowe uczniów i wykryć problemy wychowawcze oraz zaburzenia sfery emocjonalno-społecznej. Materiały dostępne w programie zostały przygotowane w taki sposób, by już najmłodsze dzieci zostały poprawnie zdiagnozowane. W trakcie przeprowadzania diagnozy, dzieciom ukazują się ciekawe animacje, które mają znaczący wpływ podczas wykonywania ćwiczeń.

Dlaczego Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa?

  • Pomoże dyrektorowi placówki w uporządkowaniu dokumentacji szkolnej
  • Pedagog otrzyma narzędzia niezbędne do przeszkolenia nauczycieli
  • Wychowawcy i pedagodzy będą mogli sprawnie diagnozować uczniów
  • Nauczyciele będą wiedzieli jak zachować się w trudnych sytuacjach 

Za pomocą programu Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa i zakupionych modułów można zdiagnozować takie problemy jak np. Czy dziecko jest sprawcą przemocy, czy boi się szkoły, czy ma problemy emocjonalne, itp. Z kolei w części terapeutycznej można rozwiązywać problemy takie jak np. agresja, wycofanie, brak motywacji do nauki, itp. Podczas terapii dostępne są scenariusze zajęć oraz ścieżki terapii, które pomogą nauczycielowi na prawidłowe podstępowanie z danym uczniem szkoły podstawowej.

W trakcie diagnozy nauczyciel/pedagog posługują się arkuszami do wprowadzania danych. Po ich uzupełnieniu następuje automatyczne podanie wyników, które można zapisać w pliku PDF lub od razu wydrukować i dołączyć do dokumentacji ucznia.

Główne cechy programu Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa :

  • narzędzia diagnostyczne
  • scenariusze zajęć psychoedukacyjnych oraz terapeutycznych
  • przykładowe ścieżki terapii dla uczniów z konkretnymi problemami
  • przykładowe indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne oraz Inną dokumentację wymaganą w placówkach edukacyjnych
  • procedury prawne opisujące w sposób szczegółowy drogi postępowania szkoły w konkretnych sytuacjach problemowych
  • prezentacje tematyczne oraz poradniki dla nauczycieli
  • interaktywne materiały dla uczniów
  • materiały dla rodziców

Eduterapeutica Strategia Bezpieczeństwa zawiera scenariusze lekcji wychowawczych, wywiadówek z rodzicami oraz zajęć terapeutycznych dotyczących socjoterapii oraz psychoedukacji. Scenariusze dostępne w programie zawierają materiały niezbędne do szybkiego rozpoczęcia pracy. Są to m.in. poradniki metodyczne, karty pracy i prezentacje. Program podzielony został na moduły, które można zakupić w zależności od potrzeb.

Dostępne są następujące moduły:

  • Przemoc i agresja
  • Problemy emocjonalne
  • Uzależnienia

Każdy moduł podzielony został na poziomy. Dostępne są 2 poziomy: dla szkoły podstawowej oraz wspólny dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej.

Moduł Przemoc i agresja

Moduł Przemoc i agresja odpowiedzialny jest za przeciwdziałanie przemocy psychicznej, fizycznej, seksualnej i ekonomicznej. Zagadnienia w nim zawarte pomogą w pracy z uczniem, który jest sprawcą przemocy. Moduł uwzględnia zagadnienia związane z powstawaniem przemocy jak również z metodami rozładowywania napięć. Model pracy wykorzystany w programie został oparty na strategiach zachowania, takich jak asertywność, porozumienie bez przemocy i trening zastępowania zachowań agresywnych.

Moduł Problemy emocjonalne

Moduł Problemy emocjonalne związany jest z następującą grupą problemów: zachowanie autoagresywne w tym samookaleczanie, próby samobójcze, bulimia i anoreksja oraz wycofanie (niemożności adaptacji w środowisku) i nadmierna nieśmiałość. Zagadnienia zawarte w module związane są z ćwiczeniem kompetencji wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej. Za jego pomocą nauczyciel poszerzy swoją wiedzę m.in. o sposoby odpowiedniej komunikacji z uczniem.

Moduł Uzależnienia

Moduł Uzależnienia poświęcony jest pracy z uczniem uzależnionym m.in. od narkotyków, alkoholu, nikotyny, dopalaczy, internetu , telefonu oraz gier komputerowych. Jego zadaniem jest pokazanie zagrożenia związanego z uzależnieniem od wielu typów dóbr i używek. Problem uzależnień jest szerokim zagadnieniem i szkoła nie może ograniczać się do zorganizowania opieki psychologicznej - nauczyciele muszą mieć odpowiednią wiedzę, by móc rozpoznać u uczniów dany problem.